Når shitstormen rammer

Når shitstormen rammer

Alle virksomheder kan blive ramt af en shitstorm – og forestiller man sig det modsatte, har man allerede taget første skridt hen imod, at det sker. Men hvad gør man, når shitcasen har ramt? Anders Damgaard, kontaktdirektør i KommPress, har mange års erfaring i krisekommunikation, og han giver en række gode råd om de overordnede linjer i krisehåndteringen.

Hvilke sociale medier – og hvordan?

Hvilke sociale medier – og hvordan?

Sociale medier fylder meget. Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter – og mange flere. Det ved de fleste. Spørgsmålet er, hvordan man som virksomhed får mest ud af de sociale medier og hvilke sociale medier, man bør benytte sig af. Kommunikationsrådgiver i KommPress, Sofie Vejlmark Andersen, giver sit besyv.

Kernefortællingen er afgørende for din virksomheds kommunikation

Kernefortællingen er afgørende for din virksomheds kommunikation

I en hektisk mediestrøm, hvor hundredvis af budskaber rammer forbrugerne hver eneste dag, kæmper virksomhederne en hård kamp om de mere og mere kræsne mediebrugeres opmærksomhed. Det stiller store krav om ikke alene de rigtige budskaber, men også om at de er troværdige, konsekvente og vedvarende.

Strategisk kommunikation bag H.C. Andersen Festivals

Strategisk kommunikation bag H.C. Andersen Festivals

H.C. Andersen Festivals er en stor, årligt tilbagevendende kulturbegivenhed i H. C. Andersens fødeby, Odense, hvor centrum fyldes med oplevelser, som tager udgangspunkt i digterens univers. KommPress samarbejder for andet år i træk med festivalen og har bl.a. udviklet et koncept for festivalens kommunikation.

Stor succes ved VVS ’17

Stor succes ved VVS ’17

VVS-messen er Skandinaviens største fagmesse inden for vand, varme, sanitet, ventilation og indeklima. Messen afvikles hvert andet år på Odense Congress Center og er branchens største messe.

NYHEDSBREVET - EN EFFEKTIV KLASSIKER

NYHEDSBREVET - EN EFFEKTIV KLASSIKER

Virksomheder har benyttet sig af nyhedsbreve i snart mange år. Med god grund. Hos KommPress har vi gode erfaringer med at udsende nyhedsbreve for vores kunder inden for vidt forskellige brancher. Vi har samlet nogle ganske få gode tips.

Værdien af gode historier

Værdien af gode historier

De gode historier er Anne Schøning Christensens speciale. At få dem til at leve i virksomhedens kommunikation og skabe opmærksomhed. Vi har spurgt hende, hvorfor de gode historier skal frem i lyset.

Virksomhederne vælger video

Virksomhederne vælger video

Markedsføring gennem onlinevideo vokser med syvmileskridt over hele verden. Flere og flere virksomheder vælger at bruge videofilm til både virksomhedens interne og eksterne kommunikation. Den udvikling mærker vi også hos KommPress.

Udvikling i KommPress' organisation

Udvikling i KommPress' organisation

Den positive udvikling hos KommPress stiller naturligvis også øgede krav til vores organisation. Derfor har vi udnævnt seniorrådgiver Anders Damgaard til kontaktdirektør,  styrket salgsarbejdet ved ansættelsen af en ny kontaktchef samt sagt goddag til flere nye medarbejdere. 

ALLE produkter rummer værdifulde historier

ALLE produkter rummer værdifulde historier

Du finder de gode historier alle vegne i din virksomhed. I dine produkters egenskaber, i kundecases, i nye kunder, trends eller i branchen generelt, i årsregnskabet eller hos dine medarbejdere.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG BLIV KLOGERE PÅ HVORDAN DU FINDER DE VÆRDIFULDE HISTORIER I DIN VIRKSOMHED

Skal din virksomhed være på Facebook?

Skal din virksomhed være på Facebook?

Det korte svar er ja! Vi mener, at Facebook er helt uomgængeligt for ni ud af 10 virksomheder.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG BLIV KLOGERE PÅ FACEBOOK!

 

Forandringskommunikation - salg, køb eller fusion af virksomheder

Forandringskommunikation - salg, køb eller fusion af virksomheder

Salg af en virksomhed, opkøb af virksomhed, fusioner, og andre lignende forandringer er helt naturligt en markant begivenhed for alle involverede. Der kan være meget på spil og interessenter lige fra medarbejdere til kunder, medier, samarbejdspartnere, leverandører og myndigheder skal kommunikeres til på en måde, så der ikke opstår utryghed, rygtedannelse eller utilfredshed.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG BLIV KLOGERE PÅ FORANDRINGSKOMMUNIKATION

Undgå krisen - allerede i brisen

Undgå krisen - allerede i brisen

Alle kan blive ramt af en shitstorm. Men du kan med simple midler ofte fange en storm, mens den stadig kun er en brise. Lad ikke angsten overskygge potentialet ved de sociale medier.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG UNDGÅ KRISEN

HVORFOR VIDEO VIRKER

HVORFOR VIDEO VIRKER

Vi ser video hver eneste dag. På TV, på vores computer, på sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram og det mere erhvervsrettede LinkedIn. Inden for de seneste år er udviklingen nået til vores mobiltelefoner, hvor vi kommenterer, synes godt om og deler videoer med hinanden.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG BLIV KLOGERE PÅ VIDEO FOR VIRKSOMHEDER

Årsregnskaber er mere end blot tal

Årsregnskaber er mere end blot tal

For nogle virksomheder er offentliggørelse af årsregnskabet en formalitet, der skal overstås i stilhed. Men det er synd, fordi årsregnskabet aktivt kan bruges til at skabe et ønskeligt fokus omkring virksomheden.

Er du klædt på til en shitstorm?

Er du klædt på til en shitstorm?

Alle virksomheder kan blive ramt af kriser. Også din. Det er desværre et faktum, at selv de mest veldrevne virksomheder ofte bliver ramt af noget uforudset, og så kan fanden være løs. Læs her, hvorfor det ikke er en god idé at reagere ved at stikke hovedet i jorden som en struds og håbe, at blæsevejret går over af sig selv.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG BLIV KLOGERE PÅ KRISEKOMMUNIKATION

Sociale medier er ikke ligegyldige for din virksomhed

Sociale medier er ikke ligegyldige for din virksomhed

76,7% af befolkningen har en profil på de sociale medier, og 69% af de 16-98-årige bruger dagligt Facebook, som er det største sociale medie. 62% af danskerne bruger dog flere sociale medier mindst en gang ugentligt. Men hvorfor skal netop din virksomhed få ud af at være på sociale medier? 

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG LAD OS GIVE DIG SVARET

Lokal eller national presse?

Lokal eller national presse?

Hvad ville du umiddelbart vælge: Omtale i lokale eller nationale medier? Sat over for muligheden for at komme i nationale medier eller i lokalpressen vil mange virksomheder formentlig vælge det første. Men faktisk er det ofte ikke den mest optimale løsning for virksomheder, som gerne vil skabe opmærksomhed om dem selv, et nyt produkt eller noget helt andet.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG FIND UD AF HVORFOR