ALLE produkter rummer værdifulde historier

23. november 2016
|
3 min.
Del på:
Twitter
Facebook
Facebook

I vores arbejdsdag hører vi indimellem, at "kommunikationsarbejde og sociale medier nok er fint – bare ikke lige for vores virksomhed".

En anden variant er, at "Facebook og Instagram kun er oplagt for eksempelvis livsstilsbrands og –produkter". Eller at "vores produkt er svært tilgængeligt at forklare, eller at vi udelukkende producerer til industrien og derfor ikke tænker i B2C-medier, som sociale kanaler jo er".

De slutninger er ikke bare ærgerlige, de er også begrænsende set fra et forretningsperspektiv hos afsenderen. Alle virksomheder indeholder en mængde gode historier – også de, som producerer produkter og services, som umiddelbart synes sværere at sælge til omverdenen enten via egne kanaler eller via PR-arbejde. 
Dit produkt er helt sikker relevant for en lang række mennesker, og dermed er dine historier også værdifulde.

Og hvorfor så det? Fordi forbrugerne – forstået som enten en slutbruger eller en virksomhed - 
foretrækker virksomheder og brands, som har en klar position og skiller sig ud fra mængden. Samtidig er de traditionelle medier i krise og de nye, sociale medier supplerer eller i nogle tilfælde træder i stedet for de gamle. Vi er så at sige alle blevet medier og har mulighed for som aldrig før at engagere os i brands – og vi gør det. Men kun med virksomheder og brands, som vi kan identificere os med. Her kommer dine gode og værdifulde historier ind.

Den gode historie fortæller om virksomheden eller produkterne på en måde, så de skiller sig ud og får kant i markedet. Det er også det, man lidt populært kalder content marketing eller storytelling. Den gode historie skaber synlighed og knytter bånd, kontakt og nærvær. Dermed er de gode historier også værdifulde ift. den allestedsnærværende bundlinje.

Som virksomhed gælder det om at sælge den værdi, dine produkter og services indeholder. En rejse er f.eks. mere end et hotelværelse og en flyvetur. Det er drømme, oplevelser og frihed. Sportsbutikken sælger ikke kun løbesko, men en sundere livsstil og så videre.

Du finder de gode historier alle vegne i din virksomhed. I dine produkters egenskaber, i kundecases, i nye kunder, trends eller i branchen generelt, i årsregnskabet eller hos dine medarbejdere.

For virksomhederne gælder det om at fortælle de historier, der fænger. Om at give forbrugerne et incitament til at vælge jeres brand næste gang.

Det er bare at komme i gang. Historierne, de er der nemlig allerede og venter på at blive fortalt.

2 Likes Share

11. november 2021
Sådan laver du fantastisk indhold til dine sociale medier

Et opslag til sociale medier (SoMe) er da piece of cake – eller hvad? Ikke altid, og når du som virksomhed gerne vil ud med dit budskab, er der en masse ting, du bør overveje, før du kaster dig over tasterne. Du skal nemlig sikre, at dit budskab bliver formuleret præcist og rammer din ønskede […]

LÆS MERE
28. oktober 2021
God PR er strategisk og kontinuerlig

Hvordan får man sine gode historier i medierne? Hvilke medier skal man vælge? Og hvordan forbereder man sig på potentielle kriser? Svaret er: God PR. Men hvad er god PR? PR (public relations) er en strategisk kommunikationsindsats, der styrker din virksomheds omdømme og øger tilliden til jeres brand. Oftest sker det med en pressemeddelelse, som […]

LÆS MERE
9. juli 2021
SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

LÆS MERE
25. juni 2021
Gør dine sociale medier klar til sommerferien

Sommerferien har været planlagt i mange måneder i langt de fleste virksomheder. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? For hvad sker der, når kommunikationsmedarbejderen, SoMe-manageren eller sekretæren holder ferie i juli?  Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få […]

LÆS MERE
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram