Gør dine sociale medier ferieklar

Gør dine sociale medier ferieklar

I sommerferien sker det ofte, at virksomhedernes sociale medier ligger øde i flere uger. Men det er måske netop i disse uger, at dine kunder har tid til at surfe på de sociale medier. Samtidig kan det være netop i sommerferien, der opstår uforudsete begivenheder, som du skal reagerer på.

Derfor får du her et par råd til, hvordan du gør dine sociale medier ferieklar.

Sådan arbejder du strategisk med de sociale medier

Sådan arbejder du strategisk med de sociale medier

De fleste virksomheder har en virksomhedsside på et eller flere sociale medier – og med god grund. Det er her, kunderne typisk er, og derfor er de sociale medier blevet en vigtig kanal for mange virksomheder. 

Men føler du, at dine opslag ofte stikker i øst eller vest? Og at du først får den gode idé, når det er for sent? Så fortvivl ej. Her får du 5 tips til, hvordan du kan optimere din indsats ved at arbejde (mere) strategisk med de sociale medier og dermed få større udbytte af din tilstedeværelse.

Interessevaretagelse er ikke kun for lobbyister

Interessevaretagelse er ikke kun for lobbyister

Mange forbinder Public Affairs med lobbyisme. Og at påvirke den politiske beslutningsproces på Christiansborg, i regionen eller kommunen er da også ofte en helt central del af en Public Affairs-indsats. Men Public Affairs indeholder mere end mødeaktivitet med de rigtige politikere og embedsmænd.

Sponsoraktivering for Bygma

Sponsoraktivering for Bygma

Bygma er den største danskejede leverandør af byggematerialer, og så er de hovedsponsorer for det danske herrehåndboldlandshold. Sammen med vores søsterselskab, Nørgaard Mikkelsen, samarbejder KommPress med Bygma om at koble den store interesse for håndboldherrerne til Bygma gennem forskellige, kreative projekter.

Skriv, så det bliver læst

Skriv, så det bliver læst

Det er svært at skrive godt. Og en kunst at skrive fængende – om det er til en bog, en artikel eller blot en statusopdatering på Facebook.

Morten Vittrup Lund er seniorrådgiver hos KommPress. Derudover er han også journalist og forfatter til bogen Argentineren, der kom sejlende på en cedertræsplanke og godt klædt på til at rådgive om at skrive, så folk har lyst til at læse det.

Når shitstormen rammer

Når shitstormen rammer

Alle virksomheder kan blive ramt af en shitstorm – og forestiller man sig det modsatte, har man allerede taget første skridt hen imod, at det sker. Men hvad gør man, når shitcasen har ramt? Anders Damgaard, kontaktdirektør i KommPress, har mange års erfaring i krisekommunikation, og han giver en række gode råd om de overordnede linjer i krisehåndteringen.

Hvilke sociale medier – og hvordan?

Hvilke sociale medier – og hvordan?

Sociale medier fylder meget. Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter – og mange flere. Det ved de fleste. Spørgsmålet er, hvordan man som virksomhed får mest ud af de sociale medier og hvilke sociale medier, man bør benytte sig af. Kommunikationsrådgiver i KommPress, Sofie Vejlmark Andersen, giver sit besyv.

Kernefortællingen er afgørende for din virksomheds kommunikation

Kernefortællingen er afgørende for din virksomheds kommunikation

I en hektisk mediestrøm, hvor hundredvis af budskaber rammer forbrugerne hver eneste dag, kæmper virksomhederne en hård kamp om de mere og mere kræsne mediebrugeres opmærksomhed. Det stiller store krav om ikke alene de rigtige budskaber, men også om at de er troværdige, konsekvente og vedvarende.

Strategisk kommunikation bag H.C. Andersen Festivals

Strategisk kommunikation bag H.C. Andersen Festivals

H.C. Andersen Festivals er en stor, årligt tilbagevendende kulturbegivenhed i H. C. Andersens fødeby, Odense, hvor centrum fyldes med oplevelser, som tager udgangspunkt i digterens univers. KommPress samarbejder for andet år i træk med festivalen og har bl.a. udviklet et koncept for festivalens kommunikation.

Stor succes ved VVS ’17

Stor succes ved VVS ’17

VVS-messen er Skandinaviens største fagmesse inden for vand, varme, sanitet, ventilation og indeklima. Messen afvikles hvert andet år på Odense Congress Center og er branchens største messe.

NYHEDSBREVET - EN EFFEKTIV KLASSIKER

NYHEDSBREVET - EN EFFEKTIV KLASSIKER

Virksomheder har benyttet sig af nyhedsbreve i snart mange år. Med god grund. Hos KommPress har vi gode erfaringer med at udsende nyhedsbreve for vores kunder inden for vidt forskellige brancher. Vi har samlet nogle ganske få gode tips.

Værdien af gode historier

Værdien af gode historier

De gode historier er Anne Schøning Christensens speciale. At få dem til at leve i virksomhedens kommunikation og skabe opmærksomhed. Vi har spurgt hende, hvorfor de gode historier skal frem i lyset.

Virksomhederne vælger video

Virksomhederne vælger video

Markedsføring gennem onlinevideo vokser med syvmileskridt over hele verden. Flere og flere virksomheder vælger at bruge videofilm til både virksomhedens interne og eksterne kommunikation. Den udvikling mærker vi også hos KommPress.

Udvikling i KommPress' organisation

Udvikling i KommPress' organisation

Den positive udvikling hos KommPress stiller naturligvis også øgede krav til vores organisation. Derfor har vi udnævnt seniorrådgiver Anders Damgaard til kontaktdirektør,  styrket salgsarbejdet ved ansættelsen af en ny kontaktchef samt sagt goddag til flere nye medarbejdere. 

ALLE produkter rummer værdifulde historier

ALLE produkter rummer værdifulde historier

Du finder de gode historier alle vegne i din virksomhed. I dine produkters egenskaber, i kundecases, i nye kunder, trends eller i branchen generelt, i årsregnskabet eller hos dine medarbejdere.

Klik på overskriften og bliv klogere på, hvordan du finder de værdifulde historier i din virksomhed.

Skal din virksomhed være på Facebook?

Skal din virksomhed være på Facebook?

Det korte svar er ja! Vi mener, at Facebook er helt uomgængeligt for ni ud af 10 virksomheder.

KLIK PÅ OVERSKRIFTEN OG BLIV KLOGERE PÅ FACEBOOK!