INDLÆG AF MORTEN OESTERMANN / linkedin.com/mortenoestermann

Skal din virksomhed være på Facebook? 
Det korte svar er ja!

Vi mener, at Facebook er helt uomgængeligt for ni ud af 10 virksomheder. Lad os se lidt på nogle tal, som illustrerer, hvad det er for en verden, enhver virksomhed befinder sig i, hvor vi bliver mere og mere digitale og hvor Facebook og andre sociale medier fylder mere og mere:

  • 1 milliard mennesker bruger Facebook dagligt.
     
  • 49% af brugerne synes godt om ét eller flere brands.
     
  • 81% af amerikanerne får deres nyheder fra online medier. Af disse er 62% sociale medier.
     
  • Facebook er også det største sociale medie i Danmark med 3,5 mio. brugere.
     
  • De klassiske medier i Danmark bløder læsere. Eksempelvis faldt Ekstra Bladets opslagstal med 67% fra 2000 til 2014.
     
  • En dansk smartphone-bruger (83 pct. af befolkningen) tjekker sin telefon 150-200 gange i døgnet.
     
  • Tre timers dagligt forbrug er fordelt på tidsfordriv (50%), for at holde sig opdateret (33%) og bekvemmelighed (17%).
     
  • Den gennemsnitlige Facebook-bruger tjekker sin Facebook 14 gange hver dag.
     
  • Der kommer otte nye brugere til Facebook – hvert sekund. 500.000 hver dag.
     
  • Endelig er der som virksomhed er der rigtig gode muligheder for at tilpasse sin markedsføring og kommunikation direkte til meget snævert definerede målgrupper.
Som minimum vil vi klart anbefale, at man som virksomhed har rigtig gode argumenter for, hvorfor man ikke skal være på Facebook.
— - Morten Oestermann

Verdens medieforbrug er i så høj grad blevet digitalt, at kunderne i stadig større grad forventer at kunne møde virksomhederne på Facebook, og at Facebook på mange måder er kundens indgang til en virksomhed.

Hos KommPress er vi helt bevidste om, at nogle produkter eller ydelser egner sig bedre til Facebook end andre. Men for langt de fleste virksomheder bør Facebook være et uomgængeligt socialt medie. Og som minimum vil vi klart anbefale, at man som virksomhed har rigtig gode argumenter for, hvorfor man ikke skal være på Facebook.

Vi vil naturligvis gerne mødes med dig over en kop kaffe for at se, hvordan Facebook bedst bruges til din virksomheds fordel. Det er helt uforpligtende, og vi kører gerne ud til jer.