INDLÆG AF MORTEN OESTERMANN / linkedin.com/mortenoestermann


Det er svært at finde mennesker, som ikke kender, i det mindste overfladisk, til Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og så videre. Sociale medier er en integreret del af vores hverdag, og tusinder af danske virksomheder bruger de sociale medier og de muligheder, de giver hver for sig eller i samspil. Men hvorfor skal lige præcis din virksomhed bruge de sociale medier? Det virker måske ikke relevant med det produkt eller de ydelser, I leverer. Men det er det! 

Hvert sociale medie har nemlig unikke styrker over for relevante målgrupper. Finder din virksomhed sine kunder inden for primært BtB, er LinkedIn f.eks. en relevant mulighed. Henvender dit produkt og virksomhed sig til et livsstilssegment med primært målgrupper under 40, kunne Instagram være et oplagt medie.

Som virksomhed bør man være, hvor kunderne er. Og de er på de sociale medier. Tallene taler deres eget, tørre sprog.

76,7% af befolkningen har en profil på de sociale medier, og 69% af de 16-98-årige bruger dagligt Facebook, som er det største sociale medie. 62% af danskerne bruger dog flere sociale medier mindst en gang ugentligt.

Det er en gammel sandhed, at den bedste reklame, man kan få, er via word-of-mouth.
— Morten Oestermann

Men nok om tal.
Det er en gammel sandhed, at den bedste reklame, man kan få, er via word-of-mouth. Vi er mere tilbøjelige til at tro på en anbefaling fra venner og familie, end vi er, når det kommer fra virksomheden, som sælger produktet. De personer, der er i din målgruppe, har også venner og familie. Så det er ikke helt uvæsentligt, om disse følger din virksomhed eller synes godt om dit produkt, for så får du også deres blåstempling. En blåstempling, der kan være guld værd for din virksomhed.

Læg hertil, at brugere, som følger en given virksomhed, er væsentligt mere tilbøjelige til at købe dens produkter, og at en virksomhed gennem sociale medier kan annoncere direkte over for ønskede og muligvis snævre målgrupper – endda til en brøkdel af den pris, det kan koste at annoncere i aviser eller magasiner, som endda rammer målgrupper mere som en hammer end som en nål.

Hos KommPress har vi stor erfaring med at hjælpe virksomheder til at få gavn af sociale medier. Og det er virksomheder, som spænder lige fra industri til fritid og livsstil – og vi tager også gerne en helt uforpligtende snak med din virksomhed.

Besøg vores LinkedIn og se, hvordan vi selv bruger det sociale medie, så kan du samtidig følge med i de seneste nyheder fra KommPress og branchen.