VVS-messen er Skandinaviens største fagmesse inden for vand, varme, sanitet, ventilation og indeklima. Messen afvikles hvert andet år på Odense Congress Center og er branchens største messe.

I 2017 var KommPress for anden gang ansvarlig for kommunikation- og pressearbejdet i forbindelse med messen, hvor vi arbejdede videre med mange af de nye tiltag, som blev implementeret ved messen i 2015. I 2017 havde vi ekstra fokus på systematisk at arbejde med pressen – især fagpressen – samt sociale medier som LinkedIn. Vi monitorerede og producerede ugentligt indhold til messens LinkedIn-profil, og på ni måneder lykkedes det os at hæve antallet af følgere med 200, samt at få et samlet reach på 150.572 visninger.

For at aktivere udstillerne og sørge for at få bragt de gode historier omkring messen i fagmedierne, etablerede vi en presseservice, hvor udstillerne havde mulighed for at indsende deres pressemateriale. Vi håndterede processen i forhold til, at fagmedierne fik korrekte billeder, informationer, kontaktoplysninger m.m. Derudover tilbød vi assistance til at forfatte pressemeddelelser. KommPress var herefter ansvarlig for at fremsende en samlet pressepakke til fagmedierne.

VVS’17 fik stor omtale i fagmedierne, herunder HVAC-magasinet, Dansk VVS, Mester Tidende, Licitationen og Installatør m.fl., samt også i Ekstra Bladet, Fyens Stiftstidende, Ugeavisen Odense og TV2 Fyn.

Der var fra messens side ønske om et større fokus på fagligheden til VVS’17, hvorfor det blev besluttet at udarbejde et konferenceprogram for alle messens tre dage. KommPress var tovholder på det faglige konferenceprogram, hvilket bl.a. betød research på mulige indlægsholdere, løbende kontakt med indlægsholdere mm.

Rekord-messe
Endelig var KommPress under VVS’17 ansvarlig for dialogen med journalister fra fagpressen og fra de fynske medier. Derudover videodækkede KommPress hele VVS’17 og producerede under messen et dagligt videoindslag samt en længere stemningsvideo efter messen. Videoerne blev brugt på LinkedIn, Facebook og på messens hjemmeside.

VVS’17 blev en stor succes, hvor det ikke alene lykkedes at slå rekorden i antal udstillere, men også at slå besøgsrekorden fra 2015. Hele 9.373 besøgende gik igennem dørene til VVS’17, en stigning på 11% i forhold til VVS’15.

- VVS’17 har været en stor succes set med vores øjne. Jeg er naturligvis både glad og stolt over vores udstillerrekord, men også over de mange besøgende, det er lykkedes at tiltrække, siger Michael Helm, messechef på VVS’17.