Blog

Her kan du læse vores blogindlæg.
SE BLOGINDLÆG
Sådan læser du DI’s rapport om lokalt erhvervsklima

På grund af corona-epidemien er undersøgelsen fra Dansk Industri (DI) blevet udskudt et par måneder, men i starten af november ligger der et spritnyt eksemplar af DI’s Lokalt Erhvervsklima for […]

Sådan håndterer du kommunikationen, når DI’s Lokalt Erhvervsklima udkommer

Har I i din kommune forberedt jer på, hvordan I kommunikativt håndterer jeres resultatet, når Dansk Industri (DI) offentliggør 2020-udgaven af Lokalt Erhvervsklima?

Undgå krisen - allerede i brisen

De sociale medier får stadig mere og mere magt i en digital verden. Alene i Danmark lægger 3,5 mio. danskere vejen forbi Facebook hver eneste måned. Og de selvsamme forbrugere […]

Nyt værktøj: Få overblik over dine LinkedIn-data

SoMe-statistik kan virke uoverskueligt og måske ligefrem ubrugeligt. Men bag de store mængder data gemmer sig ofte nyttig viden, som du kan målrette din SoMe-indsats efter. Derfor har vi lavet […]

Hvorfor arbejde med strategisk kommunikation?

Strategisk kommunikation er forskellig fra organisation til organisation. Men fælles for alt strategisk kommunikation er, at det står på en platform af fire elementer.

Derfor kan der være en god forretning i outsourcing af kommunikation

Danmark og resten af verden er så småt i bevægelse igen. Virksomheder og institutioner er på vej mod en normalisering efter Covid-19 stort set satte landet på pause. Det betyder også, at mange virksomheder igen har fokus rettet mod at skaffe nye kunder og ændre holdninger og adfærd hos interessenter. Det er her outsourcing af kommunikation […]

Derfor skal du kommunikere om dit årsregnskab

I løbet af foråret afleverer mange virksomheder deres årsregnskab til Erhvervsstyrelsen, og mange gange finder regnskaber også vej til medierne. Under alle omstændigheder er regnskabet tilgængeligt online for alle med interesse, og det er derfor en god idé at være proaktiv og selv være med til at fortælle historien om virksomhedens regnskab. Et godt årsregnskab […]

Det, du gør nu, vil definere din organisation i fremtiden

Omdømmet hos virksomheder og organisationer står for skud, når Danmark og resten af verden befinder sig i denne helt ekstraordinære situation.  De midler, stater i hele verden tager i brug for at begrænse, forsinke og inddæmme smitten af coronapandemien, er ikke set tidligere ved lignende i virusudbrud. Nedlukningen betyder, at krisen også bliver et problem […]

Sådan bør du kommunikere i en alvorlig tid med usikkerhed

Coronapandemien bringer lige nu verden i knæ. Danmark er sat i stå. Dansk erhvervsliv er hårdt ramt. Tæppet er blevet revet væk under os, og det har skabt usikkerhed og tvivl. Et af de spørgsmål, som mange virksomheder stiller lige nu, er “Hvordan skal vi kommunikere til vores kunder?”. Helt banalt og alligevel meget svært […]

Derfor skal danske SMV'er kommunikere om bæredygtighed

Vi mærker det efterhånden mere og mere i vores hverdag. Vi sorterer vores affald, vi finder alternativer til flyrejsen, vi genbruger tøj og nogle spiser mindre kød. Vi ser og hører helt sikkert om det i nyhedsmedierne og på sociale medier. Selv dronningen fremhævede det i sin nytårstale. Klimaet er på alles læber, og bæredygtige […]

SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

5 min.
4 min.
Tre ting organisationer uden en kernefortælling lider under
Kampen om opmærksomhed bliver hele tiden hårdere, og det stiller store krav til kommunikationen fra de virksomheder og organisationer, der ønsker at nå de vigtigste målgrupper. For at trænge igennem med relevant og værdiskabende kommunikationen er det helt afgørende, at den tager afsæt i rigtige budskaber – budskaber der samler din virksomhed internt om jeres […]
LÆS MERE
6 min.
Fem råd til dit Employer Brand
Flere virksomheder oplever store problemer med at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. Det gælder lige nu særligt i byggebranchen og inden for IT- og automatik, men coronakrisen har også øget efterspørgslen på dygtige kandidater i mange andre brancher. Det er her, du skal have virksomhedens Employer Brand i spil. Dette blogindlæg hjælper dig til, hvordan du som […]
LÆS MERE
4 min.
Ingen interesserer sig for dine tal – og fem andre råd til, hvordan du får medierne til at interessere sig for dit årsregnskab
Knap 200.000 danske virksomheder aflægger regnskab i løbet af de kommende måneder. Det giver ikke alene travlhed hos landets revisorer, men også på de store nyhedsredaktioner, hvor jagten på de mest interessante talhistorier per tradition sættes ind. Årsregnskabet er derfor en god anledning til at styrke fortællingen om sin virksomhed. Men med mindre man er […]
LÆS MERE
Se flere indlæg
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram