Blog

Her kan du læse vores blogindlæg.
SE BLOGINDLÆG
Her er 5 nytårsforsætter for din kommunikation i 2021

Det er den tid på året igen. Pebernødderne, gløggen og andestegen er blevet skyllet ned med en cocktail af dårlig samvittighed og nytårstømmermænd, og mange af os har sikkert givet os selv mentalt håndslag på, at NU skal der gøres op med de dårlige vaner og den forsømte kommunikation.  Og selvom det ikke er sikkert, […]

Sådan arbejder du strategisk med de sociale medier

De fleste virksomheder har en virksomhedsside på et eller flere sociale medier – og med god grund. Det er her, kunderne typisk er, og derfor er de sociale medier blevet […]

Sådan bliver kommunernes erhvervsomdømme styrket

Pointen i denne blog er, at kommuner bør bruge undersøgelsen til både at kommunikere målrettet på den korte bane, men også til at gribe den oplagte mulighed for at styrke […]

Sådan læser du DI’s rapport om lokalt erhvervsklima

På grund af corona-epidemien er undersøgelsen fra Dansk Industri (DI) blevet udskudt et par måneder, men i starten af november ligger der et spritnyt eksemplar af DI’s Lokalt Erhvervsklima for […]

Sådan håndterer du kommunikationen, når DI’s Lokalt Erhvervsklima udkommer

Har I i din kommune forberedt jer på, hvordan I kommunikativt håndterer jeres resultatet, når Dansk Industri (DI) offentliggør 2020-udgaven af Lokalt Erhvervsklima?

Undgå krisen - allerede i brisen

De sociale medier får stadig mere og mere magt i en digital verden. Alene i Danmark lægger 3,5 mio. danskere vejen forbi Facebook hver eneste måned. Og de selvsamme forbrugere […]

Nyt værktøj: Få overblik over dine LinkedIn-data

SoMe-statistik kan virke uoverskueligt og måske ligefrem ubrugeligt. Men bag de store mængder data gemmer sig ofte nyttig viden, som du kan målrette din SoMe-indsats efter. Derfor har vi lavet […]

Hvorfor arbejde med strategisk kommunikation?

Strategisk kommunikation er forskellig fra organisation til organisation. Men fælles for alt strategisk kommunikation er, at det står på en platform af fire elementer.

Derfor kan der være en god forretning i outsourcing af kommunikation

Danmark og resten af verden er så småt i bevægelse igen. Virksomheder og institutioner er på vej mod en normalisering efter Covid-19 stort set satte landet på pause. Det betyder også, at mange virksomheder igen har fokus rettet mod at skaffe nye kunder og ændre holdninger og adfærd hos interessenter. Det er her outsourcing af kommunikation […]

Derfor skal du kommunikere om dit årsregnskab

I løbet af foråret afleverer mange virksomheder deres årsregnskab til Erhvervsstyrelsen, og mange gange finder regnskaber også vej til medierne. Under alle omstændigheder er regnskabet tilgængeligt online for alle med interesse, og det er derfor en god idé at være proaktiv og selv være med til at fortælle historien om virksomhedens regnskab. Et godt årsregnskab […]

PR- og kommunikationsbureau søger dygtige journalistpraktikanter

Hos KommPress skaber vi resultater med vores kunders historier. Har du lyst til at blive en del af det stærkeste team af kommunikatører og journalister vest for Storebælt? Vi søger journalistpraktikanter, der brænder for at arbejde med storytelling, PR, sociale medier, video og strategisk kommunikation. Du får mulighed for at arbejde på vores kontor i […]

2 min.
5 min.
SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen
SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]
LÆS MERE
4 min.
Gør dine sociale medier klar til sommerferien
Sommerferien har været planlagt i mange måneder i langt de fleste virksomheder. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? For hvad sker der, når kommunikationsmedarbejderen, SoMe-manageren eller sekretæren holder ferie i juli?  Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få […]
LÆS MERE
5 min.
Har din virksomhed en relevant samfundsdagsorden?
Både offentlige og private virksomheder er i stigende grad opmærksomme på, at de agerer i en politisk virkelighed, hvor rammevilkår, regulering og offentlig opinion er afgørende for, om man lykkes som forretning, eller om man som offentlig organisation fremstår tillidsvækkende. Når man koger det hele ned, så handler det om legitimitet og omdømme. Har du […]
LÆS MERE
Se flere indlæg
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram