Blog

Her kan du læse vores blogindlæg.
SE BLOGINDLÆG
Undgå krisen - allerede i brisen

De sociale medier får stadig mere og mere magt i en digital verden. Alene i Danmark lægger 3,5 mio. danskere vejen forbi Facebook hver eneste måned. Og de selvsamme forbrugere […]

Nyt værktøj: Få overblik over dine LinkedIn-data

SoMe-statistik kan virke uoverskueligt og måske ligefrem ubrugeligt. Men bag de store mængder data gemmer sig ofte nyttig viden, som du kan målrette din SoMe-indsats efter. Derfor har vi lavet […]

Hvorfor arbejde med strategisk kommunikation?

Strategisk kommunikation er forskellig fra organisation til organisation. Men fælles for alt strategisk kommunikation er, at det står på en platform af fire elementer.

Derfor kan der være en god forretning i outsourcing af kommunikation

Danmark og resten af verden er så småt i bevægelse igen. Virksomheder og institutioner er på vej mod en normalisering efter Covid-19 stort set satte landet på pause. Det betyder også, at mange virksomheder igen har fokus rettet mod at skaffe nye kunder og ændre holdninger og adfærd hos interessenter. Det er her outsourcing af kommunikation […]

Derfor skal du kommunikere om dit årsregnskab

I løbet af foråret afleverer mange virksomheder deres årsregnskab til Erhvervsstyrelsen, og mange gange finder regnskaber også vej til medierne. Under alle omstændigheder er regnskabet tilgængeligt online for alle med interesse, og det er derfor en god idé at være proaktiv og selv være med til at fortælle historien om virksomhedens regnskab. Et godt årsregnskab […]

Det, du gør nu, vil definere din organisation i fremtiden

Omdømmet hos virksomheder og organisationer står for skud, når Danmark og resten af verden befinder sig i denne helt ekstraordinære situation.  De midler, stater i hele verden tager i brug for at begrænse, forsinke og inddæmme smitten af coronapandemien, er ikke set tidligere ved lignende i virusudbrud. Nedlukningen betyder, at krisen også bliver et problem […]

Sådan bør du kommunikere i en alvorlig tid med usikkerhed

Coronapandemien bringer lige nu verden i knæ. Danmark er sat i stå. Dansk erhvervsliv er hårdt ramt. Tæppet er blevet revet væk under os, og det har skabt usikkerhed og tvivl. Et af de spørgsmål, som mange virksomheder stiller lige nu, er “Hvordan skal vi kommunikere til vores kunder?”. Helt banalt og alligevel meget svært […]

Derfor skal danske SMV'er kommunikere om bæredygtighed

Vi mærker det efterhånden mere og mere i vores hverdag. Vi sorterer vores affald, vi finder alternativer til flyrejsen, vi genbruger tøj og nogle spiser mindre kød. Vi ser og hører helt sikkert om det i nyhedsmedierne og på sociale medier. Selv dronningen fremhævede det i sin nytårstale. Klimaet er på alles læber, og bæredygtige […]

Derfor skal din kommunikation være digital

Stemmer organisationens digitale tilstedeværelse overens med forretningsmålene? Får du i det hele taget værdi ud af dine digitale forbindelser med omverdenen? Digitale kanaler er ikke bare ’endnu et sted, hvor […]

KommPress søger praktikanter

Stemmer organisationens digitale tilstedeværelse overens med forretningsmålene? Får du i det hele taget værdi ud af dine digitale forbindelser med omverdenen? Digitale kanaler er ikke bare ’endnu et sted, hvor man skal være til stede’. De kræver en velovervejet, kontinuerlig indsats. Den indsats bør funderes i en digital strategi, der bakker op om dine forretningsmål, […]

Har din virksomhed en relevant samfundsdagsorden?

Både offentlige og private virksomheder er i stigende grad opmærksomme på, at de agerer i en politisk virkelighed, hvor rammevilkår, regulering og offentlig opinion er afgørende for, om man lykkes som forretning, eller om man som offentlig organisation fremstår tillidsvækkende. Når man koger det hele ned, så handler det om legitimitet og omdømme. Har du […]

5 min.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
4 min.
Ingen interesserer sig for dine tal – og fem andre råd til, hvordan du får medierne til at interessere sig for dit årsregnskab
Knap 200.000 danske virksomheder aflægger regnskab i løbet af de kommende måneder. Det giver ikke alene travlhed hos landets revisorer, men også på de store nyhedsredaktioner, hvor jagten på de mest interessante talhistorier per tradition sættes ind. Årsregnskabet er derfor en god anledning til at styrke fortællingen om sin virksomhed. Men med mindre man er […]
LÆS MERE
3 min.
KommPress søger dygtige praktikanter
Hos KommPress skaber vi resultater med vores kunders historier. Har du lyst til at blive en del af Fyns stærkeste team af kommunikatører og journalister? Vi søger praktikanter, der brænder for at arbejde med content, PR, sociale medier og strategisk kommunikation. Hvem er du?Du studerer journalistik, kommunikation, sprog eller en anden relevant uddannelse.Du er nysgerrig […]
LÆS MERE
6 min.
Her er 5 nytårsforsætter for din kommunikation i 2021
Det er den tid på året igen. Pebernødderne, gløggen og andestegen er blevet skyllet ned med en cocktail af dårlig samvittighed og nytårstømmermænd, og mange af os har sikkert givet os selv mentalt håndslag på, at NU skal der gøres op med de dårlige vaner og den forsømte kommunikation.  Og selvom det ikke er sikkert, […]
LÆS MERE
Se flere indlæg
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram