Blog

Her kan du læse vores blogindlæg.
SE BLOGINDLÆG
Gør dine sociale medier klar til sommerferien

Nu står sommeren for døren og flere virksomheder har for længst lavet en ferieplan for medarbejderne i juli og august. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få medarbejdere tilbage til at passe […]

Fremtidens udfordringer for SMV'er

ANALYSE: DER SKAL FOKUS PÅ SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDERS UDFORDRINGER Det går godt for danske virksomheder, men hvis den positive udvikling skal fortsætte, skal der mere fokus på fremtidens udfordringer og muligheder. Det gælder særligt for små og mellemstore virksomheder (SMV’er). Den danske økonomi afhænger af små og mellemstore virksomheder – de såkaldte SMV’er. Derfor […]

Engagér dine medarbejdere med Employee Advocacy

Employee Advocacy er et værktøj, som du med fordel kan anvende for at engagere dine medarbejdere i virksomhedens kommunikation, f.eks. på LinkedIn eller andre sociale mediekanaler.

Interessevaretagelse er ikke kun for lobbyister

Mange forbinder public affairs med lobbyisme. Og at påvirke den politiske beslutningsproces på Christiansborg, i regionen eller kommunen er da også ofte en helt central del af en public affairs-indsats. Men public affairs indeholder mere end mødeaktivitet med de rigtige politikere og embedsmænd. Strategisk interessevaretagelse er nok en mere dækkende betegnelse for en disciplin, der […]

Sponsoraktivering for Bygma

Bygma er den største danskejede leverandør af byggematerialer, og virksomheden arbejder løbende på at øge sin kendskabsgrad. Det sker blandt andet gennem et sponsorat af det danske herrehåndboldlandshold. Sammen med vores søsterselskab, Nørgård Mikkelsen, samarbejder KommPress med Bygma om at koble den store interesse for håndboldherrerne til Bygma gennem forskellige, kreative projekter. Kendskab er dog […]

Skriv, så det bliver læst

Det er svært at skrive godt. Og en kunst at skrive fængende – om det er til en bog, en artikel eller blot en statusopdatering på Facebook.

Når en shitstorm rammer

De fleste danskere kender til begrebet ’shitstorm’, hvor en virksomhed møder voldsom kritik og bliver trukket gennem sølet på de sociale medier og måske endda oplever negativ opmærksomhed i de […]

Hvilke sociale medier – og hvordan?

Sociale medier fylder meget. Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter – og mange flere. Det ved de fleste, og derfor er der egentlig ingen grund til at bruge unødig spalteplads på at fortælle om, hvor store de sociale medier er blevet. Spørgsmålet er rettere, hvordan man som virksomhed får mest ud af de sociale medier og […]

Strategisk kommunikation bag H.C. Andersen Festivals

H.C. Andersen Festivals er en stor, årligt tilbagevendende kulturbegivenhed i H. C. Andersens fødeby, Odense, hvor centrum fyldes med oplevelser, som tager udgangspunkt i digterens univers. Det er samtidig en festival, som siden begyndelsen i 2013 har fordoblet antallet af aktiviteter for alle aldersgrupper, så der nu er over 500 aktiviteter i løbet af ugen. […]

Stor succes ved VVS ’17

VVS-messen er Skandinaviens største fagmesse inden for vand, varme, sanitet, ventilation og indeklima. Messen afvikles hvert andet år på Odense Congress Center og er branchens største messe. I 2017 var KommPress for anden gang ansvarlig for kommunikation- og pressearbejdet i forbindelse med messen, hvor vi arbejdede videre med mange af de nye tiltag, som blev […]

Har din virksomhed en relevant samfundsdagsorden?

Både offentlige og private virksomheder er i stigende grad opmærksomme på, at de agerer i en politisk virkelighed, hvor rammevilkår, regulering og offentlig opinion er afgørende for, om man lykkes som forretning, eller om man som offentlig organisation fremstår tillidsvækkende. Når man koger det hele ned, så handler det om legitimitet og omdømme. Har du […]

5 min.
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
4 min.
Sådan arbejder du strategisk med de sociale medier
De fleste virksomheder har en virksomhedsside på et eller flere sociale medier – og med god grund. Det er her, kunderne typisk er, og derfor er de sociale medier blevet […]
LÆS MERE
5 min.
Sådan bliver kommunernes erhvervsomdømme styrket
Pointen i denne blog er, at kommuner bør bruge undersøgelsen til både at kommunikere målrettet på den korte bane, men også til at gribe den oplagte mulighed for at styrke […]
LÆS MERE
5 min.
Sådan læser du DI’s rapport om lokalt erhvervsklima
På grund af corona-epidemien er undersøgelsen fra Dansk Industri (DI) blevet udskudt et par måneder, men i starten af november ligger der et spritnyt eksemplar af DI’s Lokalt Erhvervsklima for […]
LÆS MERE
Se flere indlæg
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram