Blog

Her kan du læse vores blogindlæg.
SE BLOGINDLÆG
Det, du gør nu, vil definere din organisation i fremtiden

Omdømmet hos virksomheder og organisationer står for skud, når Danmark og resten af verden befinder sig i denne helt ekstraordinære situation.  De midler, stater i hele verden tager i brug for at begrænse, forsinke og inddæmme smitten af coronapandemien, er ikke set tidligere ved lignende i virusudbrud. Nedlukningen betyder, at krisen også bliver et problem […]

Sådan bør du kommunikere i en alvorlig tid med usikkerhed

Coronapandemien bringer lige nu verden i knæ. Danmark er sat i stå. Dansk erhvervsliv er hårdt ramt. Tæppet er blevet revet væk under os, og det har skabt usikkerhed og tvivl. Et af de spørgsmål, som mange virksomheder stiller lige nu, er “Hvordan skal vi kommunikere til vores kunder?”. Helt banalt og alligevel meget svært […]

Derfor skal danske SMV'er kommunikere om bæredygtighed

Vi mærker det efterhånden mere og mere i vores hverdag. Vi sorterer vores affald, vi finder alternativer til flyrejsen, vi genbruger tøj og nogle spiser mindre kød. Vi ser og hører helt sikkert om det i nyhedsmedierne og på sociale medier. Selv dronningen fremhævede det i sin nytårstale. Klimaet er på alles læber, og bæredygtige […]

Derfor skal din kommunikation være digital

Stemmer organisationens digitale tilstedeværelse overens med forretningsmålene? Får du i det hele taget værdi ud af dine digitale forbindelser med omverdenen? Digitale kanaler er ikke bare ’endnu et sted, hvor […]

KommPress søger praktikanter

Stemmer organisationens digitale tilstedeværelse overens med forretningsmålene? Får du i det hele taget værdi ud af dine digitale forbindelser med omverdenen? Digitale kanaler er ikke bare ’endnu et sted, hvor man skal være til stede’. De kræver en velovervejet, kontinuerlig indsats. Den indsats bør funderes i en digital strategi, der bakker op om dine forretningsmål, […]

Gør dine sociale medier klar til sommerferien

Nu står sommeren for døren og flere virksomheder har for længst lavet en ferieplan for medarbejderne i juli og august. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få medarbejdere tilbage til at passe […]

Fremtidens udfordringer for SMV'er

ANALYSE: DER SKAL FOKUS PÅ SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDERS UDFORDRINGER Det går godt for danske virksomheder, men hvis den positive udvikling skal fortsætte, skal der mere fokus på fremtidens udfordringer og muligheder. Det gælder særligt for små og mellemstore virksomheder (SMV’er). Den danske økonomi afhænger af små og mellemstore virksomheder – de såkaldte SMV’er. Derfor […]

Engagér dine medarbejdere med Employee Advocacy

Employee Advocacy er et værktøj, som du med fordel kan anvende for at engagere dine medarbejdere i virksomhedens kommunikation, f.eks. på LinkedIn eller andre sociale mediekanaler.

Interessevaretagelse er ikke kun for lobbyister

Mange forbinder public affairs med lobbyisme. Og at påvirke den politiske beslutningsproces på Christiansborg, i regionen eller kommunen er da også ofte en helt central del af en public affairs-indsats. Men public affairs indeholder mere end mødeaktivitet med de rigtige politikere og embedsmænd. Strategisk interessevaretagelse er nok en mere dækkende betegnelse for en disciplin, der […]

Sponsoraktivering for Bygma

Bygma er den største danskejede leverandør af byggematerialer, og virksomheden arbejder løbende på at øge sin kendskabsgrad. Det sker blandt andet gennem et sponsorat af det danske herrehåndboldlandshold. Sammen med vores søsterselskab, Nørgård Mikkelsen, samarbejder KommPress med Bygma om at koble den store interesse for håndboldherrerne til Bygma gennem forskellige, kreative projekter. Kendskab er dog […]

PR- og kommunikationsbureau søger dygtige journalistpraktikanter

Hos KommPress skaber vi resultater med vores kunders historier. Har du lyst til at blive en del af det stærkeste team af kommunikatører og journalister vest for Storebælt? Vi søger journalistpraktikanter, der brænder for at arbejde med storytelling, PR, sociale medier, video og strategisk kommunikation. Du får mulighed for at arbejde på vores kontor i […]

2 min.
4 min.
Tre ting organisationer uden en kernefortælling lider under
Kampen om opmærksomhed bliver hele tiden hårdere, og det stiller store krav til kommunikationen fra de virksomheder og organisationer, der ønsker at nå de vigtigste målgrupper. For at trænge igennem med relevant og værdiskabende kommunikationen er det helt afgørende, at den tager afsæt i rigtige budskaber – budskaber der samler din virksomhed internt om jeres […]
LÆS MERE
6 min.
Fem råd til dit Employer Brand
Flere virksomheder oplever store problemer med at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. Det gælder lige nu særligt i byggebranchen og inden for IT- og automatik, men coronakrisen har også øget efterspørgslen på dygtige kandidater i mange andre brancher. Det er her, du skal have virksomhedens Employer Brand i spil. Dette blogindlæg hjælper dig til, hvordan du som […]
LÆS MERE
4 min.
Ingen interesserer sig for dine tal – og fem andre råd til, hvordan du får medierne til at interessere sig for dit årsregnskab
Knap 200.000 danske virksomheder aflægger regnskab i løbet af de kommende måneder. Det giver ikke alene travlhed hos landets revisorer, men også på de store nyhedsredaktioner, hvor jagten på de mest interessante talhistorier per tradition sættes ind. Årsregnskabet er derfor en god anledning til at styrke fortællingen om sin virksomhed. Men med mindre man er […]
LÆS MERE
Se flere indlæg
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram