Blog

Her kan du læse vores blogindlæg.
SE BLOGINDLÆG
Strategisk kommunikation bag H.C. Andersen Festivals

H.C. Andersen Festivals er en stor, årligt tilbagevendende kulturbegivenhed i H. C. Andersens fødeby, Odense, hvor centrum fyldes med oplevelser, som tager udgangspunkt i digterens univers. Det er samtidig en festival, som siden begyndelsen i 2013 har fordoblet antallet af aktiviteter for alle aldersgrupper, så der nu er over 500 aktiviteter i løbet af ugen. […]

Stor succes ved VVS ’17

VVS-messen er Skandinaviens største fagmesse inden for vand, varme, sanitet, ventilation og indeklima. Messen afvikles hvert andet år på Odense Congress Center og er branchens største messe. I 2017 var KommPress for anden gang ansvarlig for kommunikation- og pressearbejdet i forbindelse med messen, hvor vi arbejdede videre med mange af de nye tiltag, som blev […]

NYHEDSBREVET - EN EFFEKTIV KLASSIKER

Virksomheder har benyttet sig af nyhedsbreve i snart mange år. Med god grund. Når din virksomhed sender et nyhedsbrev, er det til kunder og potentielle kunder, som selv har valgt det til. Nyhedsbrevet bliver altså modtaget i en positiv kontekst, og netop fordi dit nyhedsbrev aktivt er valgt til, er modtagerne åbne for, hvad du […]

Værdien af gode historier

I dag bliver vi som forbrugere oversvømmet med information. Brands rækker ud efter vores opmærksomhed i traditionelle og i sociale medier fra vi vågner, til vi går i seng. Derfor er det let for den enkelte virksomhed at blive overset, og der skal meget til for at skille sig ud fra mængden. Det er her, […]

Har din virksomhed et stærkt employer brand?

I nogle brancher oplever virksomheder i dag store problemer med at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. Det gælder f.eks. i byggebranchen og inden for IT- og automatik, hvor der er stor rift […]

Virksomhederne vælger video

Markedsføring gennem onlinevideo vokser med syvmileskridt over hele verden. Flere og flere virksomheder vælger at bruge videofilm til både virksomhedens interne og eksterne kommunikation. Den udvikling mærker vi også hos […]

ALLE produkter rummer værdifulde historier

I vores arbejdsdag hører vi indimellem, at "kommunikationsarbejde og sociale medier nok er fint – bare ikke lige for vores virksomhed". En anden variant er, at "Facebook og Instagram kun er oplagt for eksempelvis livsstilsbrands og –produkter". Eller at "vores produkt er svært tilgængeligt at forklare, eller at vi udelukkende producerer til industrien og derfor […]

Skal din virksomhed være på Facebook?

NDLÆG AF MORTEN OESTERMANN / linkedin.com/mortenoestermann Skal din virksomhed være på Facebook? Det korte svar er ja! Vi mener, at Facebook er helt uomgængeligt for ni ud af 10 virksomheder. Lad os se lidt på nogle tal, som illustrerer, hvad det er for en verden, enhver virksomhed befinder sig i, hvor vi bliver mere og mere digitale […]

Forandringskommunikation - salg, køb eller fusion af virksomheder

Salg af en virksomhed, opkøb af virksomhed, fusioner, og andre lignende forandringer er helt naturligt en markant begivenhed for alle involverede. Der kan være meget på spil og interessenter lige fra medarbejdere til kunder, medier, samarbejdspartnere, leverandører og myndigheder skal kommunikeres til på en måde, så der ikke opstår utryghed, rygtedannelse eller utilfredshed. Det kan […]

HVORFOR VIDEO VIRKER

INDLÆG AF MORTEN OESTERMANN / linkedin.com/mortenoestermann Vi ser video hver eneste dag. På TV, på vores computer, på sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram og det mere erhvervsrettede LinkedIn. Inden for de seneste år er udviklingen nået til vores mobiltelefoner, hvor vi kommenterer, synes godt om og deler videoer med hinanden. Mange virksomhedsejere har samtidig en […]

SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

5 min.
5 min.
Sådan bliver kommunernes erhvervsomdømme styrket
Pointen i denne blog er, at kommuner bør bruge undersøgelsen til både at kommunikere målrettet på den korte bane, men også til at gribe den oplagte mulighed for at styrke […]
LÆS MERE
5 min.
Sådan læser du DI’s rapport om lokalt erhvervsklima
På grund af corona-epidemien er undersøgelsen fra Dansk Industri (DI) blevet udskudt et par måneder, men i starten af november ligger der et spritnyt eksemplar af DI’s Lokalt Erhvervsklima for […]
LÆS MERE
5 min.
Sådan håndterer du kommunikationen, når DI’s Lokalt Erhvervsklima udkommer
Har I i din kommune forberedt jer på, hvordan I kommunikativt håndterer jeres resultatet, når Dansk Industri (DI) offentliggør 2020-udgaven af Lokalt Erhvervsklima?
LÆS MERE
Se flere indlæg
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram