Derfor kan der være en god forretning i outsourcing af kommunikation

7. maj 2020
|
4 min.
Del på:
Twitter
Facebook
Facebook

Danmark og resten af verden er så småt i bevægelse igen. Virksomheder og institutioner er på vej mod en normalisering efter Covid-19 stort set satte landet på pause. 
Det betyder også, at mange virksomheder igen har fokus rettet mod at skaffe nye kunder og ændre holdninger og adfærd hos interessenter. Det er her outsourcing af kommunikation kan komme ind i billedet.

Verden har ændret sig, og lige nu forsøger flertallet at finde deres ben og budskaber i denne nye virkelighed. Det betyder med største sandsynlighed, at der ligesom efter finanskrisen i 2008 vil være en øget kamp om kunderne. Virksomheder og organisationer må forvente en hårdere konkurrence om kundernes opmærksomhed.

Det betyder også, at din virksomheds ‘why’, dvs. jeres kernefortælling, aldrig har været vigtigere. Det er nu, du skal vise forbrugerne, hvorfor de skal vælge din virksomhed eller dit brand frem for andre.

Outsourcing af kommunikation sikrer dig maksimal fleksibilitet 

Det skaber for mange et klassisk paradoks. På den ene side skaber krisen et helt nødvendigt fokus på omkostninger. Det er naturligt, at man forsøger at gøre ”skaden op” og kigger ind i, hvor der er muligheder for at skære til. 
Samtidig kræver den øgede konkurrencesituation og behovet for at skabe ny omsætning, at man investerer i salgsfremmende aktiviteter. Det kan f.eks. være marketingaktiviteter og kommunikations- og PR-ydelser. 

En måde at håndtere den udfordring på er at outsource hele eller dele af dine kommunikationsopgaver til et bureau, som kan supportere dig og løfte opmærksomheden om virksomheden.

Her er fire grunde til, at outsourcing af kommunikation er en god idé:

1. Flere kompetencer for pengene – at outsource din kommunikation er omkostningseffektivt 

Outsourcing af din kommunikation giver hos KommPress adgang til et helt hus af kommunikationseksperter til en fast pris. Hvis du outsourcer din kommunikation, får du mulighed for at trække på kompetencer indenfor for en lang række discipliner. Det inkluderer bl.a. content- og videoproduktion, PR- og presseopgaver, intern kommunikation, krisekommunikation, udvikling af strategi og kernefortælling, markedsanalyser og meget andet.

2. Mere fokus på jeres ‘why’

I mange tilfælde arbejder et kommunikations- og marketingteam sig så langt ned i virksomhedens ‘how’ (hvad I laver), at fokus på virksomhedens ‘why’ (hvorfor virksomheden eksisterer) mindskes. Og det er især en udfordring i denne tid, hvor det ikke er nok at lave business as usual. I stedet kan du ved hjælp af outsourcing få et bureau til at udvikle jeres strategi. Du kan også lade bureauet gøre noget af benarbejdet på daglige opgaver, så dit team selv kan udvikle en effektiv strategi.

3. Få et perspektiv udefra og ind.

Når man har arbejdet længe med noget, er det svært at være objektiv og se sine budskaber udefra. Ved opstart af et samarbejde med et bureau, der endnu ikke kender jeres virksomheden i dybden, kan du få feedback på dine budskaber. Derved kan budskaber justeres, så din virksomhed kommunikerer mest effektivt til modtagerne. Bureauet har også adgang og kendskab til de rigtige softwareløsninger, der kan hjælpe med at monitorere dit brand og virksomhed. Det betyder, at I kan udvikle effektive indsatser, der gør en forskel for virksomheden.

4. Bedre balance for virksomhedens medarbejdere

Ved at outsource kommunikationen, kan medarbejderne få mere plads til at fokusere på det som de er bedst til i jobbet. Derudover kan outsourcing være med til at øge din agilitet og effektivitet. Bureauer har en bred vifte af ressourcer ved hånden, så de kan sikre at dit arbejde bliver gjort.

Generelt kan outsourcing af kommunikationsopgaver til et bureau være med til at sikre den ekspertise, som er med til at muliggøre gode resultater og ROI for din virksomhed. Kunne du tænke dig at høre mere om, hvilken forskel vi kan gøre for din virksomhed, så kontakt os på kontakt@kommpress.dk. Du kan også læse mere her om de ydelser, vi tilbyder.

9. juli 2021
SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

LÆS MERE
25. juni 2021
Gør dine sociale medier klar til sommerferien

Sommerferien har været planlagt i mange måneder i langt de fleste virksomheder. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? For hvad sker der, når kommunikationsmedarbejderen, SoMe-manageren eller sekretæren holder ferie i juli?  Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få […]

LÆS MERE
27. april 2021
Har din virksomhed en relevant samfundsdagsorden?

Både offentlige og private virksomheder er i stigende grad opmærksomme på, at de agerer i en politisk virkelighed, hvor rammevilkår, regulering og offentlig opinion er afgørende for, om man lykkes som forretning, eller om man som offentlig organisation fremstår tillidsvækkende. Når man koger det hele ned, så handler det om legitimitet og omdømme. Har du […]

LÆS MERE
22. april 2021
Tre ting organisationer uden en kernefortælling lider under

Kampen om opmærksomhed bliver hele tiden hårdere, og det stiller store krav til kommunikationen fra de virksomheder og organisationer, der ønsker at nå de vigtigste målgrupper. For at trænge igennem med relevant og værdiskabende kommunikationen er det helt afgørende, at den tager afsæt i rigtige budskaber – budskaber der samler din virksomhed internt om jeres […]

LÆS MERE
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram