PR / CONTENTPRODUKTION / SOCIALE MEDIER / VIDEOPRODUKTION

E-18 & R-18

KommPress var ansvarlig for kommunikations- og pressearbejdet på de to store fagmesser, E-18 og R-18, som blev afholdt samtidig i Odense Congress Center d. 11. - 13. september. 

E-18 3.jpg

Det var anden gang, at KommPress var med på Elektronikmessen, men som noget nyt var der i år en sideløbende ny robotmesse, R-18. 

Hos Odense Congress Center havde man et ønske om at skabe to kvalitetsmesser, samt at tiltrække udstillere og hæve antallet af besøgende til E-18. Derudover havde man et mål om at udbrede kendskabet til den nye messe R-18. 
Det lykkedes at få et rekordhøjt antal af besøgende til E-18 og R-18 på mere end 5.000, hvilket er 1.500 flere besøgende end ved Elektronikmessen i 2016. Samtidig lykkedes det at få den nye robotmesse godt fra start.  

Hos KommPress skabte vi det kommunikative fundament, der lå til grund for kommunikationsarbejdet. Arbejdet med begge messer begyndte allerede i efteråret 2017, hvor kommunikationen var rettet mod potentielle udstillere, og senere ændrede vi det primære fokus til at tiltrække besøgende. 

Derefter arbejdede vi med at folde fundamentet og kernefortællingen om messerne ud på egne kanaler. Vi producerede løbende content i form af tekster, billeder og videoer, som blev brugt på hjemmesider, Twitter, YouTube og LinkedIn. 

For R-18 betød det, at LinkedIn-siden fik lidt over 240 organiske følgere på en nyoprettet profil på få måneder. Imens fik E-18 hele 38% flere følgere i månederne op til messen på den eksisterende profil.
Hos KommPress havde vi ligeledes et stort fokus på det løbende PR-arbejde for både E-18 og R-18. 

Før, under og efter messerne var KommPress i dialog med journalister fra fagmedier og regionale- og nationale nyhedsmedier. Det resulterede i, at bl.a.  TV2Fyn, DR Nyheder, Børsen Play og Fyens Stiftstidende lagde vejen forbi Odense Congress Center i løbet af de tre dage for at dække messerne. 

Både E-18 og R-18 fik stor medieomtale før messerne i en række af nationale medier, hvor bl.a. TV2 Nyhederne, Berlingske Tidende og Jyllands-Posten kan nævnes. Messerne blev også dækket af flere regionale medier herunder Fyens Stiftstidende og TV2Fyn og en stribe af fagmedier såsom Ingeniøren, Elektronik & Data, Aktuel Elektronik, Electronic Supply, R-bot og Metal Supply.


EmptyName 461.jpg

Kontakt kommunikationsrådgiver, Sofie Andersen, hvis du vil høre mere om vores arbejde med E-18 og R-18, og hvad vi kan gøre for at styrke din virksomheds kommunikation.

RING 2062 0012

Sofie Andersen / linkedin.com/sofieandersen