Fremtidens udfordringer for SMV'er

19. april 2019
|
1 min.
Del på:
Twitter
Facebook
Facebook

ANALYSE: DER SKAL FOKUS PÅ SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDERS UDFORDRINGER

Det går godt for danske virksomheder, men hvis den positive udvikling skal fortsætte, skal der mere fokus på fremtidens udfordringer og muligheder. Det gælder særligt for små og mellemstore virksomheder (SMV’er).

Den danske økonomi afhænger af små og mellemstore virksomheder – de såkaldte SMV’er. Derfor har vi lavet en analyse af, hvilke udfordringer der trænger sig på hos virksomhedsejere og ledere hos disse virksomheder. Analysen viser tre afgørende områder, hvor SMV’erne særligt forventer at blive udfordret i fremtiden:

  1. Rekruttering af både faglærte og medarbejdere med længere uddannelser
  2. Lovkrav og kommunale beslutninger
  3. Digitalisering og teknologi
     

Der en ingen lette løsninger på disse udfordringer, men i analysen forklarer vi, hvordan strategisk kommunikation, public relations og public affairs kan bruges til at være på forkant med rekruttering, digitalisering og påvirkningen af politiske og regulatoriske rammevilkår.

Hent analysen ved at klikke på billedet nedenfor.

download picture.jpg

Vil du vide mere om, hvordan vi skaber resultater med din kommunikation?

Ulrik+Schøsler.jpg

Kontakt

Ulrik Schøsler
us@kommpress.dk / +45 3012 1595

9. juli 2021
SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

LÆS MERE
25. juni 2021
Gør dine sociale medier klar til sommerferien

Sommerferien har været planlagt i mange måneder i langt de fleste virksomheder. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? For hvad sker der, når kommunikationsmedarbejderen, SoMe-manageren eller sekretæren holder ferie i juli?  Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få […]

LÆS MERE
27. april 2021
Har din virksomhed en relevant samfundsdagsorden?

Både offentlige og private virksomheder er i stigende grad opmærksomme på, at de agerer i en politisk virkelighed, hvor rammevilkår, regulering og offentlig opinion er afgørende for, om man lykkes som forretning, eller om man som offentlig organisation fremstår tillidsvækkende. Når man koger det hele ned, så handler det om legitimitet og omdømme. Har du […]

LÆS MERE
22. april 2021
Tre ting organisationer uden en kernefortælling lider under

Kampen om opmærksomhed bliver hele tiden hårdere, og det stiller store krav til kommunikationen fra de virksomheder og organisationer, der ønsker at nå de vigtigste målgrupper. For at trænge igennem med relevant og værdiskabende kommunikationen er det helt afgørende, at den tager afsæt i rigtige budskaber – budskaber der samler din virksomhed internt om jeres […]

LÆS MERE
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram