Lokal eller national presse?

4. august 2016
|
2 min.
Del på:
Twitter
Facebook
Facebook

Sat over for muligheden for at komme i nationale medier eller i lokalpressen vil mange virksomheder formentlig vælge det første. Mens lokalaviser måske lugter lidt af Udkantsdanmark, kan der på overfladen være mere schwung eller prestige i de store, landskendte medier. Men faktisk er det ofte ikke den mest optimale løsning for virksomheder, som gerne vil skabe opmærksomhed om dem selv, et nyt produkt eller noget helt andet.

Det er der flere grunde til. Der er over 200 lokalmedier i Danmark, og typisk har de en dækning på 80% i distrikterne. Ingen andre nye eller gamle medier dækker lige så godt. Derfor kan en lokal presseindsats ofte samlet set ramme et højere læserantal, end hvis historien bringes i et nationalt medie.

Selvom en lokal presseindsats rammer bredt, kan den alligevel med versioneringer komme tæt på læserne og deres hverdag. Det kan være lettere at relatere sig til, hvad der sker på hjørnet to gader væk, eller hvis venner eller kolleger har relationer til historien.

Af samme årsag kan værdien af lokalhistorier være mere værd end historier i den nationale presse. Den lokale synlighed skaber ofte en kortere vej til en købsbeslutning hos den lokale læser og kunde. Det er nærværende, når en lokal butikschef, leder eller direktør formidler et relevant og aktuelt emne gennem den lokale avis og på den måde skaber en relation mellem sælger og køber.

Et gammelt mundheld lyder, at det gælder om at være, hvor kunderne er. I virkeligheden er det det, lokalpressen er. Og derfor gælder det – også – om at være i lokalpressen.

“Den lokale synlighed skaber ofte en kortere vej til en købsbeslutning hos den lokale læser og kunde.”

— Morten Oestermann

Er du ikke overbevist endnu? 
Hos KommPress har vi gode erfaringer med at hjælpe virksomheder til synlighed i den lokale presse – også på nationalt plan. Og vi drikker gerne en helt uforpligtende kop kaffe med din virksomhed.

Se desuden vores case for Matas m.fl., hvor vi flere gange har haft stor succes med at få budskabet ud i de lokale medier.

9. juli 2021
SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

LÆS MERE
25. juni 2021
Gør dine sociale medier klar til sommerferien

Sommerferien har været planlagt i mange måneder i langt de fleste virksomheder. Men har I også lavet en plan for jeres sociale medier? For hvad sker der, når kommunikationsmedarbejderen, SoMe-manageren eller sekretæren holder ferie i juli?  Det er en klassisk fejl, at de sociale medier går på standby, når kontoret lukker eller kun har få […]

LÆS MERE
27. april 2021
Har din virksomhed en relevant samfundsdagsorden?

Både offentlige og private virksomheder er i stigende grad opmærksomme på, at de agerer i en politisk virkelighed, hvor rammevilkår, regulering og offentlig opinion er afgørende for, om man lykkes som forretning, eller om man som offentlig organisation fremstår tillidsvækkende. Når man koger det hele ned, så handler det om legitimitet og omdømme. Har du […]

LÆS MERE
22. april 2021
Tre ting organisationer uden en kernefortælling lider under

Kampen om opmærksomhed bliver hele tiden hårdere, og det stiller store krav til kommunikationen fra de virksomheder og organisationer, der ønsker at nå de vigtigste målgrupper. For at trænge igennem med relevant og værdiskabende kommunikationen er det helt afgørende, at den tager afsæt i rigtige budskaber – budskaber der samler din virksomhed internt om jeres […]

LÆS MERE
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram