Lokal eller national presse?

4. august 2016
|
2 min.
Del på:
Twitter
Facebook
Facebook

Sat over for muligheden for at komme i nationale medier eller i lokalpressen vil mange virksomheder formentlig vælge det første. Mens lokalaviser måske lugter lidt af Udkantsdanmark, kan der på overfladen være mere schwung eller prestige i de store, landskendte medier. Men faktisk er det ofte ikke den mest optimale løsning for virksomheder, som gerne vil skabe opmærksomhed om dem selv, et nyt produkt eller noget helt andet.

Det er der flere grunde til. Der er over 200 lokalmedier i Danmark, og typisk har de en dækning på 80% i distrikterne. Ingen andre nye eller gamle medier dækker lige så godt. Derfor kan en lokal presseindsats ofte samlet set ramme et højere læserantal, end hvis historien bringes i et nationalt medie.

Selvom en lokal presseindsats rammer bredt, kan den alligevel med versioneringer komme tæt på læserne og deres hverdag. Det kan være lettere at relatere sig til, hvad der sker på hjørnet to gader væk, eller hvis venner eller kolleger har relationer til historien.

Af samme årsag kan værdien af lokalhistorier være mere værd end historier i den nationale presse. Den lokale synlighed skaber ofte en kortere vej til en købsbeslutning hos den lokale læser og kunde. Det er nærværende, når en lokal butikschef, leder eller direktør formidler et relevant og aktuelt emne gennem den lokale avis og på den måde skaber en relation mellem sælger og køber.

Et gammelt mundheld lyder, at det gælder om at være, hvor kunderne er. I virkeligheden er det det, lokalpressen er. Og derfor gælder det – også – om at være i lokalpressen.

“Den lokale synlighed skaber ofte en kortere vej til en købsbeslutning hos den lokale læser og kunde.”

— Morten Oestermann

Er du ikke overbevist endnu? 
Hos KommPress har vi gode erfaringer med at hjælpe virksomheder til synlighed i den lokale presse – også på nationalt plan. Og vi drikker gerne en helt uforpligtende kop kaffe med din virksomhed.

Se desuden vores case for Matas m.fl., hvor vi flere gange har haft stor succes med at få budskabet ud i de lokale medier.

30. marts 2022
PR- og kommunikationsbureau søger dygtige journalistpraktikanter

Hos KommPress skaber vi resultater med vores kunders historier. Har du lyst til at blive en del af det stærkeste team af kommunikatører og journalister vest for Storebælt? Vi søger journalistpraktikanter, der brænder for at arbejde med storytelling, PR, sociale medier, video og strategisk kommunikation. Du får mulighed for at arbejde på vores kontor i […]

LÆS MERE
11. november 2021
Sådan laver du fantastisk indhold til dine sociale medier

Et opslag til sociale medier (SoMe) er da piece of cake – eller hvad? Ikke altid, og når du som virksomhed gerne vil ud med dit budskab, er der en masse ting, du bør overveje, før du kaster dig over tasterne. Du skal nemlig sikre, at dit budskab bliver formuleret præcist og rammer din ønskede […]

LÆS MERE
28. oktober 2021
God PR er strategisk og kontinuerlig

Hvordan får man sine gode historier i medierne? Hvilke medier skal man vælge? Og hvordan forbereder man sig på potentielle kriser? Svaret er: God PR. Men hvad er god PR? PR (public relations) er en strategisk kommunikationsindsats, der styrker din virksomheds omdømme og øger tilliden til jeres brand. Oftest sker det med en pressemeddelelse, som […]

LÆS MERE
9. juli 2021
SEO trin for trin: Guide til at komme højere op i søgemaskinen

SEO eller Search Engine Optimization, som det hedder, kan være et simpelt værktøj til at gøre dit brand mere synligt på Google. Er du en af dem, der anser SEO som en kompliceret brandpositioneringsdisciplin, der kun er for SEO-specialister med både uddannelse og arbejdsmæssig erfaring, så læs med her og bliv klogere på, hvordan du […]

LÆS MERE
Kontakt@kommpress.dk7930 1131
job@kommpress.dk

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram